Головна | Регістрація | Вхід | RSS Середа, 24.04.2024, 08:10

Мар'їнська школа-інтернат

Оголошення
Меню сайту
Додані матеріали
[28.04.2014][Учительська скарбничка]
Збережи своє здоров’я. Інтегроване заняття, 1,2,3 клас. Вчитель: Венжега В. О. (0)
[17.04.2014][Учительська скарбничка]
Вистава "Малятко-здоров'ятко". Вчитель Цибульник Н.І. 1, 2, 5 клас (0)
[16.03.2014][Учительська скарбничка]
Ой, яка чудова «Українська мова»! Комбінований урок читання та української мови. 2 клас (0)
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 211
Ми в соцмережах
Форма входу

Методична скарбниця

Главная » Статьи » Учительська скарбничка

Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення. Мова, 9 клас. Вчитель Дерев'янченко Л.В.
 
Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення.
 
Українська мова, 9 клас. Вчитель Дерев'янченко Л.В.
 
 
Мета: розширити знання учнів з теоретичних питань синтаксису складносурядного речення, з’ясувати про смислові зв’язки між частинами складносурядного речення, удосконалювати пунктуаційні уміння і навички; розвивати культуру усного й писемного мовлення; пізнавальні процеси ; вміння узагальнювати; сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи, довкілля.
 
Обладнання: картки із текстами, підручники карти на Ф.С.Панка «П’є журавка воду», план семінару.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: урок-семінар.
Епіграф:
Люби природу не як символ
Душі своєї.
Люби природу не для себе-
Люби для неї.
                   Ліна Костенко
Хід уроку :
І . Організаційний момент.
Оголошення теми і мети уроку ( із використанням психоформули)
Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,
Будуть в ній нові слова, буде і забава.
І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,
Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо,
Будуть в ній знання й уміння, правила й завдання,
Думки вашої творіння й оповідання,
І пісні й загадки ваші, й власна ваша казка.
Тему нашого уроку запишіть, будь ласка.
                                               Л.Швед
ІІ.1. Бесіда за епіграфом.
- Як ви розумієте слова поет. епіграфа?
2. Ознайомлення з культурологічною змістовою лінією.
О.Довженко писав : «Природа прекрасна» (с.16, №3, 2007 рік).
3. Уривок з твору В. Сухомлинського (учениця читає напам’ять)
Бесіда з учнями :
- Як ви вважаєте , що мав на увазі дідусь?
- Яка головна думка тексту?
- Який наш святий обов’язок перед природою?
- У Конституції України в статті 66 зазначено: « Кожен зобов’язаний не заподіювати шкоду природі».
- В.Сухомлинський: «Найголовніше в душі - це краса. Краса в широкому розумінні – це мистецтво і музика , і сердечні стосунки з людьми.
4. Виразне читання речень, визначити їх будову. («Листи до сина»)
5. «Мозкова атака».
Лінгвістичний диктант (дати короткі відповіді письмово)
- За кількістю граматичних основ речення бувають …………….
- Складне речення поділяється на …………………………………...
- Сполучники складні бувають ………………………………………..
- У складносурядному прості речення є ……………………………
6. На основі цього диктанту один учень будує на дошці схему.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети уроку.
Іν. Ознайомлення, сприйняття й осмислення нового матеріалу.
1. Знайомство з планом, регламентом семінару.
- Поняття про складні, складносурядні речення, його будова.
- Засоби зв’язку в складносурядному реченні
- Інтонація складносурядного речення.
2. І-й доповідач- мовознавець
Розповідь про складні речення , його будову.
ІІ-й- рецензент
ІІІ-й – журналіст (ставить питання до всіх учнів класу)
- Чи є прості речення у складносурядному рівноправними?
- Чи обов’язково повинні бути сполучні засоби?
Відповіді учнів.
3. Робота з картками
ν. Виконання вправ на закріплення вивченого.
1. "Творча лабораторія" Робота в парах.
Високий рівень:
Навести власні речення, які відповідали б схемам.
1. [ ] , ( ) .
2. ( ) , [ ] .
3. [ , ( ) , ] .
Достатній рівень :
Продовжити речення6
Я вірю в те , що …………………………….
Хотілось знайти у лісі місцину, де……….
Середній рівень
З кожної пари простих речень утворити складнопідрядне речення , використовуючи сполучникові засоби ( як, що).
- Сьогодні я спостерігав за тим .
Заходило сонце.
Стежка повела в лісок.
Він вабив золотобагряною осінньою красою.
Послухайте. Дихає земля.
2. а) Робота за картиною Федора Савича Панка «П’є журавка воду». Розгляд картини;
б) розповідь про те, як створювався замисел створення картини картини .
Пісня «П’є журавка воду».
3.Складання речень за картиною.
νІ. 1. Підсумки уроку.
Красиве не береться нізвідки , творцями краси є люди. Без людської доброти і праці не розквітне квітка , не виросте дерево , не виховається дитина .
2. Тестовий контроль.
νІІ. Рефлексія
Чи сподобався урок?
Чого навчилися?
νІІІ. Оцінювання учнів класу
ІХ. Домашнє завдання § Вправа
 

Категория: Учительська скарбничка | Добавил: Pacifist_Ua (25.10.2012)
Просмотров: 2594 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 1
1 Борис Уланов  
0
Любовь Васильевна, хорошо выглядите. Я очень рад Вас видеть. С уважением Борис Уланов.

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Шкільне життя
Наші координати
 
Адреса: вул.Зелений гай, 1, м.Мар'їнка, Донецька область, 85600, Україна
Тел. (06278) 5-10-58 Директор, 5-12-43 Приймальня
marinternat@ukr.net
Р/р 35428002001807 УДК у Донецькій області
МФО 834016
ОКПО 22014209
 
 
Розробник і адміністратор сайту: Мєсюра Вадим Петрович vmesura@mail.ru
 
Освітні ресурси
  • Міністерство освіти і науки України
  • Урядовий сайт для юних громадян
  • Педагогічна преса
  • Інформаційно-правовий ресурс для дітей
  • Національна академія педагогічних наук України
  • Портал дитячої безпеки
  • Новини науки
    Пошук

    Copyright Мєсюра Вадим © Мар'їнська школа-інтернат © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz