Головна | Регістрація | Вхід | RSS Неділя, 28.02.2021, 21:36

Мар'їнська школа-інтернат

Оголошення
Меню сайту
Додані матеріали
[28.04.2014][Учительська скарбничка]
Збережи своє здоров’я. Інтегроване заняття, 1,2,3 клас. Вчитель: Венжега В. О. (0)
[17.04.2014][Учительська скарбничка]
Вистава "Малятко-здоров'ятко". Вчитель Цибульник Н.І. 1, 2, 5 клас (0)
[16.03.2014][Учительська скарбничка]
Ой, яка чудова «Українська мова»! Комбінований урок читання та української мови. 2 клас (0)
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 206
Ми в соцмережах
Форма входу

Методична скарбниця

Главная » Статьи » Учительська скарбничка

І.Крилов – видатний російський поет поет-байкар. Байки І Крилова. Світова література. 5 клас
Дата 04.11.2013                        Урок 17                                 Клас 6



Тема: І.Крилов – видатний російський поет поет-байкар. Байки І Крилова.

Мета: зацікавити учнів фактами біографії байкаря І.Крилова; працювати над виразним читанням байок; розвивати навички аналізу літературного твору, співставляти оригінал і переклад, байки Езопа і Крилова; виховувати у учнів прагнення до високих моральних цінностей.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: презентація, портрет І Крилова, збірки байок, ілюстрації до байок.

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

Вибіркове читання байки Ж. де Лафонтена «Зачумлені звірі»

1.Лев.

2.Лис.

3.Осел.

2. Метод «Заповни прогалини».

-  Байка – це невеликий … або … твір, в якому є … та … .

-  Алегорія (" езопова…”) – це …, зображення людей під виглядом … .

-  Мораль – це … . Вона знаходиться на … або в … байки.

-  Першим байкарем вважають … .

-  Він жив у … Греції у … ст. до н.е.

-  Йому приписують понад … байок у … формі.

-  Ще у 4-3 ст. до н.е. ці байки вивчали у … 

-  Традиції Езопа у 1 ст. продовжив давньоримський байкар … .

-  Він першим написав байку у … формі.

-  Знаменитим французьким байкарем 17 ст. був … .

-  Він переказував байки Езопа та … про проблеми … .

Правильні відповіді:

-  Байка – це невеликий прозовий  або віршований  твір, в якому є алегорія  та мораль .

-  Алегорія ("езопова мова”) – це інакомовлення, зображення людей під виглядом тварин, рослин, предметів .

-  Мораль – це повчальна думка . Вона знаходиться на початку або в кінці байки.

-  Першим байкарем вважають Езопа .

- Він жив у Давній Греції у 6 ст. до н.е.

-  Йому приписують понад 300 байок у прозовій формі.

-  Ще у 4-3 ст. до н.е. ці байки вивчали у давньогрецьких школах. 

-  Традиції Езопа у 1 ст. продовжив давньоримський байкар Федр .

-  Він першим написав байку у віршованій формі.

-  Знаменитим французьким байкарем 17 ст. був Жан де Лафонтен .

-  Він переказував байки Езопа та писав твори на власні сюжети про проблеми французького суспільства .

ІІ. Оголошення і запис теми уроку.

Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Байка», котра вас зацікавила на попередніх уроках. Які ж задачі стоять перед нами сьогодні?

Мета нашого уроку:

-      Повторити вивчене про байку та розвиток цього жанру.

-      Ознайомитись з короткими відомостями про І.А.Крилова.

-      Виразно прочитати, обговорити байку Крилова "Вовк та Ягня”, «Ворона та лисиця»

-      Висвітлити значення творчості І.А.Крилова.

Отже ми повторимо вже вивчений матеріал та ознайомимось з твором видатного російського байкаря І.Крилова «Вовк і Ягня», а значить – станемо освіченішими, розумнішими читачами. Працюватимемо двома мовами: українською, російською. Розпочнемо?..

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Слово вчителя.

Знайомство з біографією І.Крилова. (1769-1744 р.)

-         Зачитаємо короткі відомості про І.А.Крилова. (Учні виразно зачитують.)
Його життя починалось нелегко: коли Івану Крилову було 10 років, помер батько і сім’я залишилась без засобів для існування. Десятирічний хлопчик пішов працювати (переписувати папери) і утримував матір та двох менших братів. А у вільний час – навчався за книгами. Опанував математику, історію, мови… І став відомим письменником, перекладачем, академіком… І.Крилов «сам себе зробив» - тобто всього досяг самотужки. Він є автором більше ніж 200 байок. У 1809 р. побачила світ перша збірка байок;


На слайді ви бачите Публічну бібліотеку Санкт-Петербургу – в ній працював І.Крилов.
 

 


 

 
Перед вами – Петербурзька Академія Наук, членом якої було обрано І.Крилова.

 

 


 
 
 
Виразно прочитаємо вірш М.Ісаковського, присвячений видатному байкарю Як ви його зрозуміли? (Учні читають, пояснюють. З байками Крилова вперше зустрічаємось у школі; мудрі думки байкаря залишаються з нами на все життя.)

Кто не слыхал его живого слова,
Кто в жизни с ним не встретился своей?
Бессмертные творения Крылова
Мы с каждым годом любим все сильней.
Со школьной парты с ними мы сживались, 
В те дни букварь постигшие едва, 
И в памяти навеки оставались
Крылатые крыловские слова.

Учитель. Прочитаємо й ми одну з найвідоміших байок І.Крилова – «Вовк і Ягня». Працювати ви можете як за презентацією, так і за підручником (с.58-59)

2. Аудіозапис байки російською мовою «Вовк і Ягня»

- Чи сподобалася вам байка? Що вас в ній вразило?

3. Читання байки учнями про себе українською мовою.

- Що вам більше сподобалося: оригінал чи переклад?

- Назвіть дійових осіб байки.

4. Читання байки в особах.

5. Бесіда

- З яких частин складається байка? Як вони називаються?

- В чому особливість розташування моралі в даній байці в порівнянні з байками Езопа?

- Які епітети  використовує поет для характеристики Вовка і Ягняти? Хто дає ці характеристики? Як герої звертаються один до одного?

- Які звинувачення на адресу Ягняти висуває Вовк?

- Доведіть, що ці звинувачення безпідставні.

6. Складання схеми

- Які риси характеру уособлюють образи Вовка і Ягняти?

Вовк -                                                           + Ягня

підступність                                                 доброта

грубість                                                         вихованість

хитрість                                                        розумність

брехливість                                                  логічність

нахабність                                                    беззахисність

злість

-         Хто з героїв є носієм позитивних рис, а хто – негативних?

-         Чи справедливим є закінчення історії? До якого висновку підводить читачів байкар? Чи це поодинокий випадок? Чи актуальна байка сьогодні?

7. Порівняння байки Езопа і Крилова

- Крилов часто запозичував сюжети байок у Езопа або Лафонтена, але змінював їх, створюючи нові твори;

- Чим схожі і чім відрізняються сюжети байок Езопа і Крилова?

- Що нового вніс в байку російський поет?



8. Складання порівняльної таблиці:


 

9. Інсценування байки «Ворона і Лисиця» підготовленими учнями.

- Хто з героїв байки був нещирий?

10. Читання байки учнями про себе.

11. Аналіз байки. Словникова робота.

- Прочитайте мораль байки. Що означають слова «влесливість», «улесливий»? Чим відрізняються слова «влесливість» і «комплімент»?

         Звернимося до тлумачного словника.

«Влесливість» - лицемірне, догідливе восхваління;

«Улесливий» - той, що хвалить когось з корисливою метою;

«Комплімент» - приємний відгук, люб’язна похвала.

Висновок: Улесливість і комплімент – поняття різні, зі знаком + і  - компліменти говорять з метою доставити задоволення людині, а улесливість застосовують для використання людини в корисливих цілях.

-         Як ви думаєте,  чому «улесливий завжди зворушує серця»?

-         Чим небезпечна улесливість?

-         Які людські вади висміюються автором в образах Лисиці і Ворони?

-         Які фрази із цієї байки стали крилатими?

(«Благаю, заспівай!», «Вороні з лестощів звихнулась голова», «Вже скільки раз казали миру, що влесливість гидка, та мова марна ця»)



V. Підсумок уроку. Оцінювання.

Значення творчості І.Крилова чудово розуміли його визначні сучасники. Поясніть вислів О.Пушкіна: «Крылов - самый народный поэт, превзошедший всех баснописцев.»

Учні коментують вислів. (Пушкін вважав Крилова найкращим байкарем.)

Учитель. На честь 225 роковин з народження І.Крилова у Росії було випущено ювілейну монету –        так вшанували знаменитого байкаря.

На картині ви бачите Івана Андрійовича разом з його друзями – письменниками О.Пушкіним, В.Жуковським, М.Гнєдичем.





Пушкіну та Крилову у Підмосков’ї встановлено пам’ятник: письменники щось жваво обговорюють, присівши на садову лаву. Як ви гадаєте, про що вони розмовляють?.. Учні висловлюють припущення.





М.Гоголь вважав, що байки Крилова– «достояние народное и составляют книгу мудрости самого народа». Як ви розумієте ці слова?

Учні коментують вислів. (Гоголь вважав байки Крилова скарбом та вираженням народної мудрості.)

Учитель. У Петербурзі у Літньому саду І.Крилову встановлено пам’ятник. (Похований байкар на Тихвинському кладовищі. Згідно заповіту письменника в день його похорону всі друзі отримали подарунок – нове видання байок.)

 




 

І.Крилова оточують герої його байок – такий задум скульптора М.Клодта.









- У чому ж заслуга байкаря? (І.Крилов розкривав у байках скарби народної мудрості, закликав до добра й правди, бажав щастя й свободи для свого народу, батьківщини. Саме тому його твори популярні й сьогодні.)



- Проти яких людських вад і суспільних недоліків спрямована байка «Вовк і Ягня»?

- Що засуджує байка «Ворона і Лисиця»?

VІ. Домашнє завдання.

Намалювати малюнки до байок (за бажанням), виразно читати байки.

 

Категория: Учительська скарбничка | Добавил: Pacifist_Ua (15.11.2013)
Просмотров: 6090 | Рейтинг: 1.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Шкільне життя
Наші координати
 
Адреса: вул.Зелений гай, 1, м.Мар'їнка, Донецька область, 85600, Україна
Тел. (06278) 5-10-58 Директор, 5-12-43 Приймальня
marinternat@ukr.net
Р/р 35428002001807 УДК у Донецькій області
МФО 834016
ОКПО 22014209
 
 
Розробник і адміністратор сайту: Мєсюра Вадим Петрович vmesura@mail.ru
 
Освітні ресурси
  • Міністерство освіти і науки України
  • Урядовий сайт для юних громадян
  • Педагогічна преса
  • Інформаційно-правовий ресурс для дітей
  • Національна академія педагогічних наук України
  • Портал дитячої безпеки
  • Новини науки
    Пошук

    Copyright Мєсюра Вадим © Мар'їнська школа-інтернат © 2021
    Безкоштовний хостинг uCoz